Nyt on kaks viikkoo menny perhetietojen tulemise jälkee ja oon aikalailla tilanteen tasalla. Viisumihakemus on onneks lähteny matkaan (se oli tosi työläs) ja oon jutellu isäntäperheen kanssa facebookissa, sähköpostis ja kikis. Tärkein tieto on ollu se syy miks ne ottaa mut aluks vaan 3kk ja sit kattoo jatkaako mun kanssa. Elikkä sillä 9 vuotiaalla pikkusiskolla on ADHD ja se saattaa olla välillä vähä arvaamaton, joten perhe kattoo miten pikkusisko suhtautuu muhun ja sitten kattoo jatkaako mun kanssa. En ite usko et mitään ongelmaa tulee sillä oon jutellu Natashan kaa kikissä meidä lempielokuvista, lemmikkieläimistä jne... Perheen äiti sanoki et valitsi mut sen takii et vaikutin outgoingilta mikä sopii pikkusiskon kaa hyvin. Ne perheen kaks muuta poikaa harrastaa molemmat korista mikä on varmaa myös osa syy miks ne valitsi mut. :)
Saavun Vancouveriin 24.8 klo 14 paikallista aikaa ja mulla ois pitäny olla jatkolento siitä viä Terraceen mut se perheen äiti kerto et 26.8 Vancouveris ois sellane korisleiri mihin koko perhe aikoo osallistuu ja mietti et haluisinko mäki. Se leiri kestää 5 päivää ja sinne tulee porukkaa ympäri Kanadaa. Iha hulluu miettii et oon ollu maassa kaks päivää ja heti meen täysin uusien ihmisten ja vieraan kielen kanssa pelaileen ja reenaileen. Ei ainakaa tuu oleen liikaa aikaa sulatella koko asiaa ku heti ollaa menos. Mut oon silti tosi innoissani tosta ja sanoinki et tottakai osallistun ja säästyn samalla turhalta jatkolennolta eli jään Vancouveriin, jos se vaan on vaihto-oppilasjärjestölle ihan ok.
Tossa linkki sen leirin kotisivuille:
http://drivebasketball.com/drive-basketball-summer-camps/
Oon saanu paljon kuvia Terracesta ja perheen kodista. Sain myös tietää että mulla tulee oleen hiiiiieman lyhyempi koulumatka kun nykyään. Oon normaalisti matkannu yli puol tuntia toiselle puolelle kaupunkia, no ens vuoden käyn koulua siinä takapihalla, joo. Elikkä tietä pitki kuljettaessa mun koulumatka tulee oleen 500m mutta takapihan portista voi kuulemma oikasta ja sit se on ehkä sen 200m, en valita. Sain myös tietää että ONNEKS se perheen vanhin poika alottaa ens vuonna tossa samassa koulussa kun mä, ees yks tuttu kasvo muuten täysin vieraassa ympäristössä. :)
Näkymä takapihalta koululle...
Järvi ja vuoret
Terrace ei oo kauheen isokaupunki, n. 11 000 asukasta. Perheen äiti kuitenki kerto et siellä on pool ja arena. En tiiä vastaako noi ihan suomenkielisiä sanoja että todennäkösesti siä on jonkinlainen uimastadion eikä vaan "uima-allas", tai eihän sitä tiedän x). Kaupunkiin kuuluu myös omat laskettelu rinteet ja iso järvi, missä ne varmaan käy kalassa ja sillai. :) Mun hostperheen koti on keskellä kaupunkia ja kuulemma 10minuutin kävelymatkan päässä "kaupungista" missä on siis kaikki kaupat jne. Terracessa ei oo kauheesti mitään hienoja shoppailu paikkoja, mutta eiköhän sieltä ainakin ruokakauppa löydy. ( Mun siskon vaihtari kaupungissa Hectorissa ei siis tosiaan ollu sitäkään vaan oli joku tunnin matka lähimpään ruokakauppaan.) Perheellä on myös ski cabin Smithersissä, jonka he jakavat serkkujensa kanssa ja joille tulee MYÖS vaihto-oppilas ja kuulemma Norjasta kotosin olevan. Toivottavasti tutustun siihen jossain muodossa ja voidaan jakaa kokemuksia. :)
Smithers
Että tällänen _pikku_ tietoisku tässä vaiheessa. JEE
Peace, Koo
oi vitsi toi perhe kuulostaa niin täydellisetä sulle! Ja toi paikka! Voin onneks tyytyväisenä myötäelää sun onnessas kun oottelen omia perhetietoja xD
VastaaPoistaHahahaa no se on täydellinen!!:) hihiii no eiköhän se sunkin perfect family sieltä ilmaannu;)!
Poista